Odometer Correction with the DIGA-Consult programmer

Odometer-Correction.com
Odometer Correction with the DIGA-Consult programmer:
Easy and Safe Digital Mileage Correction

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

mini cooper 2004

Post new topic   Reply to topic    Odometer Correction Forum for Digital Mileage Correction -> Mileage Correction Rover
All Topics  
Author Message
van
New member

PostPosted: Fri Feb 09, 2007 8:43 pm    Post subject: mini cooper 2004 Reply with quote

good evening, I can program mini cooper of 2003/2004. with diga well on. thank you for your réponce Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website

DashfixDotNet
Moderator

PostPosted: Tue Feb 13, 2007 4:34 am    Post subject: : mini cooper 2004 Reply with quote

Salut,
Il y a de fortes chances que le microcontroleur (motorola 912) a l'interieur du tableau de bord soit "verouille"; surtout si c'est un modele 2004. Par consequent la programmation est impossible...a moins que tu le desoudes et que tu le programmes hors circuit (imprime).

Serge
P.S. Les manques d'accent sont dus au fait que j'utilise un clavier anglais.
Back to top
View user's profile Send private message
van
New member

PostPosted: Sat Feb 17, 2007 11:46 pm    Post subject: : mini cooper 2004 Reply with quote

bonsoir DashfixDotNet,

oui, je savait qu'on enlevons le 9s12 tu peux le programmer mais avec un programmateur sytle ETL mais avec la diga pas possible? pourtant la diga elle a la fonction 912 TOOLS ou tu peux lire et ecrire les 912&9s12 mais je sais pas a quoi coresponde les fils avec la cable 912 pour connecter le Vss Vdd pta0 pta1 reset ect....... sinon pour desouder et resouder le micro c pas un probleme.
je crois que le micro de la mini c un 9s12DG128 je pence pas sûr.
cordialement.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
DashfixDotNet
Moderator

PostPosted: Wed Apr 18, 2007 7:41 am    Post subject: : mini cooper 2004 Reply with quote

La fonction 912/9S12 dans le Diga permet de lire et de sauvegarder le contenu de microcontroleurs qui ne sont pas bloques. Et il n'y a pas d'adaptateur pour lire les micros hors pcb. C'est une politique qu'a choisi le fabricant qui prefere eviter des coups de telephones d'utilisateurs maladroits qui auraient endomager le micro durant la procedure et pleurnicheraient pour trouver une solution (= perte de temps et d'argent).

912/9S12 box: Cable 1 = BDM (=BKGD), cable #2 = reset, cable #3 = +5V, cable #4 (ne pas toucher), cable noir = masse, cable rouge = +12V
C'est la meme chose pour le connecteur 912.
Je vois tu ne connais pas trop les micros car PTA0, PTA1 etc sont des noms de pins qui appartiennent a la famille des Motorola 908 and non 912/9S12. Il y a pleins de sites internet qui te renseigneront sur le "pinout" des differents micro a commancer par celui de Motorola lui-meme a savoir www.freescale.com

Serge
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Odometer Correction Forum for Digital Mileage Correction -> Mileage Correction Rover All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum

Topic Author Forum Replies Posted
No new posts Need dump for audi a6 2004 Guest Mileage Correction Audi 0 Tue Sep 30, 2008 5:56 am
No new posts Hep with Audi a6 2004 Magneti Marelli... Peda Mileage Correction Audi 1 Mon Sep 29, 2008 1:09 am
No new posts PEUGEOT 406 2004 JP_35 Mileage Correction Peugeot 0 Thu Sep 18, 2008 8:54 pm
No new posts Mini Cooper 2002 please help hcip Mileage Correction Rover 2 Fri Sep 05, 2008 8:06 pm
No new posts 2004 Ford Bantam help needed hcip Mileage Correction Ford 7 Fri Sep 05, 2008 11:03 am

Odometer Correction with the DIGA-Consult Odometer Programmer :: Dauerhafte Haarentfernung Forum
Chiptuning / Motortuning :: Tachojustierung :: Tachoeinstellung :: Tachoprogrammierung